Σούπερ μαμάδες: αφιερωμένο!

Η πιο στενή μου φίλη είναι η Χριστίνα, με την οποία μιλάω σε καθημερινή βάση. Είμαστε κι οι δυο νέες μαμάδες, η Χριστίνα μάλιστα περιμένει και το δεύτερο – δεύτερο αγοράκι! «Μάνα κουράγιο» όπως είπε και η ίδια (μισο-) αστειευόμενη!

Εκεί λοιπόν που τα λέγαμε τις προάλλες μου λέει η Χριστίνα: «Δεν ξέρω πώς τα καταφέρνουν οι άλλες μαμάδες! Εγώ κουράζομαι πολύ…»

Μια τέτοια σκέψη είναι διαρκώς και στο δικό μου μυαλό. Και η αλήθεια είναι ότι η Χριστίνα για μένα είναι μια σούπερ-μαμά: έχει έναν μπέμπη, τον οποίο τον κουμαντάρει ουσιαστικά μόνη της, δουλεύει κανονικότατα και είναι και έγκυος … Εγώ πάλι σε τέτοια φάση θα την έβγαζα στον καναπέ και θα έβαζα τον άντρα μου να κάνει όλες τις δουλειές. Δηλαδή και τώρα τις περισσότερες αυτός τις κάνει! Και την κόρη μας αυτός τη φέρνει βόλτα – και είναι ένας υπομονετικός και υπέροχος μπαμπάς.

Ξέρω ότι υπάρχουν πολλές, πολλές μαμάδες εκεί έξω που τα καταφέρνουν να φροντίζουν παιδιά, δουλειά και νοικοκυριό ουσιαστικά χωρίς βοήθεια. Πραγματικά δεν μπορώ να φανταστώ πώς! Αλλά η αλήθεια είναι ότι και η δική μου μητέρα αυτό έκανε, και ως παιδί δε θυμάμαι ούτε μια φορά να είχα την εντύπωση ότι η μαμά μου δεν τα είχε όλα υπό έλεγχο. Ξυπνούσε στις 6 το πρωί και μαγείρευε, μας έστελνε στο σχολείο, πήγαινε στη δουλειά, το απόγευμα και αφού κοιμόμασταν εμείς έκανε τις δουλειές του σπιτιού και αν τύχαινε κι αρρωσταίναμε ξενυχτούσε κιόλας για να μας φροντίζει. Α, και να μην ξεχάσω: και το μπαμπά μου τον φρόντιζε καθημερινά – δε νομίζω ποτέ να βρέθηκε χωρίς σιδερωμένο πουκάμισο, για παράδειγμα. Πώς τα κατάφερνες, μαμά; Εγώ τα μισά κάνω και κουράζομαι! Άσε που το σίδερο το έχω για διακόσμηση. Αγοράζω μόνο ρούχα που δεν τσαλακώνουν, και ο άντρας μου φοράει πουκάμισα μόνο όταν πάμε σε γάμους…

Χριστινάκι, είσαι μια σούπερ μαμά! Σου αξίζουν όλα τα μπράβο και όλη η αναγνώριση που θα μπορούσες να έχεις. Εγώ σου βγάζω το καπέλο! Αν δεν προλαβαίνεις, κι αν κουράζεσαι, είναι γιατί έχεις τεράστιες απαιτήσεις από τον εαυτό σου. Να ξέρεις ότι δεν έχεις τίποτα να ζηλέψεις από καμία άλλη μαμά!

Σχολιάστε

