Αιρετικές απόψεις, μείνετε μακριά από διαδικτυακά threads …

Είμαι μαμά. Είμαι blogger. Έχω ανησυχίες. Έχω ανασφάλειες.

Έχω διαρκώς μεταβαλλόμενες απόψεις, τις οποίες όμως δυστυχώς εκφράζω σαν να ήταν δόγματα. Παρεξηγούμαι, νιώθω άσχημα, συμμετέχω σε συζητήσεις αλλά τα παρατάω γρήγορα όταν νιώθω ότι δεν μπορώ να περάσω το νόημα στην απέναντι πλευρά. Πιστεύω ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων δεν μπορούν να καταλάβουν τη στατιστική. Έχω συμπεράνει ότι το να κάνει κανείς γενικευμένες δηλώσεις είναι ο καλύτερος τρόπος να προσβάλλει κάποιον τυχαίο που παίρνει τη δήλωση προσωπικά.

Σιχαίνομαι την οργανωμένη θρησκεία. Τσακώνομαι συχνά, απομακρύνω πιθανές φιλίες με την εριστικότητά μου, αλλά αισθάνομαι ένα αίσθημα θριάμβου όταν τα επιχειρήματά μου αντιμετωπίζονται με την απάντηση: «ώχου μωρέ τι μας λες τώρα, τι με νοιάζει». Θεωρώ ότι όταν δεν έχεις επιχειρήματα για την άποψή σου, καλύτερα να μην την εκφράζεις. Και όταν δεν έχεις επιχείρημα για το γιατί ο θεός σου είναι καλύτερος από το Ιπτάμενο Μακαρονοτέρας, τότε καλύτερα να επανεξετάσεις το γιατί πιστεύεις στο συγκεκριμένο θεό ή στη συγκεκριμένη θρησκεία. Και όχι, «αυτό έμαθα από τους προγόνους μου και είναι μέρος της παράδοσής μου» δεν είναι καθόλου, καθόλου καλή απάντηση. Αν ήταν έτσι ας εφαρμόζαμε και τα άλλα που μάθαμε από τους προγόνους μας. Ας κάναμε αφαίμαξη και ας βάζαμε βεντούζες στη γρίπη. Ας κρίναμε το φύλο του εμβρύου όχι από τον υπέρηχο, αλλά από το αν η κοιλιά είναι μυτερή.

Υποστηρίζω – μισοαστειευόμενη – ότι οι άνθρωποι θα έπρεπε να είχαν ειδική άδεια για να αναπαραχθούν. Τόσα και τόσα παραδείγματα παιδιών βλέπουμε που καταστρέφονται καθημερινά από γονείς βίαιους, εγωκεντρικούς, ανεπαρκείς, αδιάφορους, αλλά πεπεισμένους ότι αξίζουν να έχουν παιδιά. Παιδιά που μεγαλώνουν και γίνονται άνθρωποι βίαιοι, εγωκεντρικοί, ανεπαρκείς, αδιάφοροι και πεπεισμένοι ότι τους αξίζουν τα πάντα, και τους αξίζει να διαιωνίσουν τη ράτσα τους. Άνθρωποι που μπορεί να βρεθούν στο δρόμο του δικού μου παιδιού, να είναι δάσκαλοι του δικού μου εγγονιού.

Με καταθλίβει η βλακεία που συχνά συναντώ. Και φυσικά αισθάνομαι ότι είμαι ξεχωριστή – εξάλλου όλοι, ακόμα και οι άνθρωποι χαμηλής νοημοσύνης, πιστεύουν ότι είναι πιο έξυπνοι από το μέσο όρο. Γιατί όχι κι εγώ; Και αυτό μας επαναφέρει πίσω στην ελλειπή κατανόηση της στατιστικής. Μόνο το 50% των ανθρώπων θα είναι πάνω από το μέσο όρο – αν βέβαια παραδεχτούμε ότι η νοημοσύνη ακολουθεί γκαουσιανή κατανομή. Σε ποιο 50% ανήκετε; Αν έκανα ένα ανώνυμο γκάλοπ θα έβγαινε ότι μάλλον το 80% πιστεύει ότι ανήκει στο 50%. Δεν είναι ωραία να παίζουμε με τους αριθμούς;

Δεν ωραιοποιώ τις καταστάσεις. Έχω πλήρη επίγνωση του ότι στο υποσυνείδητό μου είναι εδραιωμένες ιδέες και προκαταλήψεις που μου εντυπώθηκαν από μωρό. Ξέρω ότι δεν είμαι άτρωτη στο psychological priming, και γι΄αυτό μέτρησα το βαθμό των υποσυνείδητων προκαταλήψεών μου. Κάντε το κι εσείς, θα εντυπωσιαστείτε από το αποτέλεσμα. Και ίσως μάθετε κάποια πράγματα για το υποσυνείδητό σας.

Σπάνια συγχωρώ τον εαυτό μου. Αλλά είμαι μάστερ της διαρκούς αναβολής αυτών που πρέπει να κάνω. Είχα και έχω διάφορα ψυχολογικά – άλλα τα έχω ξεπεράσει, άλλα τα πολεμάω ακόμα. Αλλά έχω σταματήσει να κατηγορώ τους γονείς μου γι’ αυτά. Φυσικά ευθύνονται για μεγάλο βαθμό αυτών, αλλά έκαναν το καλύτερο που μπορούσαν. Αυτό είναι το μόνο που μπορεί να ελπίζει κανείς γι έναν γονιό! Έχω και κάποια σωματικά προβλήματα, απέναντι στα οποία είμαι πολύ αποφασιστική. Όπως λέει αγαπημένη φίλη, δεν είναι στο χέρι τους, είναι στο δικό μου!

Θέλω να μπορώ να μην αναμασάω πράγματα και καταστάσεις στο μυαλό μου. Θέλω να μπορώ να γυρίζω το άλλο μάγουλο, να δίνω τόπο στην οργή, να δικαιολογώ αυτούς που φέρονται άσχημα με το σκεπτικό «ου γαρ οίδασι». Πιστεύω ότι έτσι θα βρω την ψυχική ηρεμία. Αλλά γιατί η εφαρμογή της θεωρίας είναι πάντα τόσο δύσκολη;

Δυσκολεύομαι στο να διαβάζω άλλα blogs, ιδιαίτερα blogs μαμάδων. Αισθάνομαι πάντα ότι έχω διαφορετική άποψη από την πλειοψηφία, σε όλες τις ομάδες στις οποίες ανήκω. Από μικρή το είχα αυτό, και δεν ξέρω πού οφείλεται. Διαφωνώ με τη δαιμονοποίηση του βρεφικού γάλακτος. Γνωρίζω ότι στην Ελλάδα γίνεται συστηματική καταπολέμηση του μητρικού θηλασμού, αλλά υποστηρίζω με πάθος ότι το ζητούμενο δεν είναι να φτάνουμε στο άλλο άκρο, δημιουργώντας συναισθήματα φοβερής ανασφάλειας και ενοχής στις νέες μαμάδες. Το ζητούμενο είναι να καθιερώσουμε μια ισορροπία, στην οποία κάθε μαμά θα έχει την υποστήριξη να κάνει αυτό που θέλει και μπορεί. Υποστηρίζω με πάθος το δικαίωμα στον φυσιολογικό τοκετό, και γνωρίζω ότι στην Ελλάδα υπάρχει βιομηχανία καισαρικών. Αλλά με ενοχλεί όταν παγκοσμίως δαιμονοποιούνται οι καισαρικές, χωρίς να γίνεται ξεκάθαρο ότι πολλές από αυτές είναι αναγκαίες. Και πιο πολύ με ενοχλούν οι μαμάδες που υποστηρίζουν ότι είχαν ανώδυνες καισαρικές. Αν είναι να μας ανοίγουν την κοιλιά στη μέση με νυστέρια και δύο ώρες μετά να μην πονάμε, τότε ας σκίσουν οι γιατροί τα πτυχία τους και ας ανοίγουμε την κοιλιά μας με κουζινομάχαιρα.

Το blog αυτό το έφτιαξα για να εκφράσω με ένα συντονισμένο τρόπο όλα αυτά που χρόνια γύριζαν στο μυαλό μου. Για να εξωτερικεύσω την ενόχληση, το θυμό, τη χαρά, τη διαφωνία, χωρίς να χρειάζεται να παίρνω μέρος σε εριστικές διαδικτυακές συζητήσεις. Τελευταία άρχισα και πάλι να συμμετέχω σε αυτούς τους άσκοπους διαδικτυακούς διαλόγους. Αλλά τώρα σταματώ, και διοχετεύω την ενέργειά μου σε εσάς που διαβάζετε αυτό το κείμενο.

Το blog το έφτιαξα για μένα. Παρόλα αυτά με τιμήσατε με την παρουσία σας, με το να διαβάζετε τις ισχυρά διατυπωμένες ασθενείς απόψεις μου, με το να μοιράζεστε καμιά φορά και να αναδημοσιεύετε. Δεν φαντάστηκα ποτέ ότι θα είχα τόσες πολλές θεάσεις. Σας ευχαριστώ που με κάνετε να αισθάνομαι ότι παρόλο που δεν ανήκω σε καμία ομάδα, ανήκω στον εαυτό μου, και έχω το δικαίωμα των απόψεών μου, ακόμα κι όταν αυτές δεν βρίσκουν αντίκτυπο ούτε καν στους φιλικούς μου κύκλους.

Καλή Κυριακή, και από αύριο καλή εβδομάδα!

8 thoughts on “Αιρετικές απόψεις, μείνετε μακριά από διαδικτυακά threads …

    • Χαίρομαι! Τι ωραία όμως είναι να παραδεχόμαστε τις αδυναμίες μας, ε; 🙂

  1. και εμενα δεν μου φαινεται οτι διαφέρεις εκτος και αν διαφερω και εγω συφμωνω και ναι ειναι ωραιο να παραδεχομαστε τις αδυναμιες μας…αν μπορεσεις περνα και απο το μπλογκ μου εχω ενα βραβειο για εσενα!!

    • Καλημέρα Εύη! Κι εγώ σε διαβάζω όταν έχω χρόνο, αλλά τι να κάνω τώρα που μου δώσατε αγάπες μου το βραβείο δύο φορές; Άσε που πρέπει να βρω άλλα blogs να το δώσω από αυτά που διαβάζεις κι εσύ και η Ελίζα… Ωχ την πάτησα! Χα χα χα

  2. Παράθεμα: The versatile blogger award!! | Βelgrade-Serbia

  3. κουκλάρα ! δεν είσαι τόσο τρομερή όσο το πιστεύεις κατέβα από εκεί που ανεβάστηκες .. θα πέσεις και θα κάνεις Αουα ! διάβασε λιγο πχ. Ν Καζαντζάκη .. είπε, πολλοί ψάχνουν την ευτυχία πολύ ψηλά η πολύ χαμηλά ενώ αυτή βρίσκεται στο άπλωμα του χεριού σου.. ένα πράγμα σου λέω Αγάπα ! τότε είναι σίγουρο ότι θα πληγώσεις λιγότερους ανθρώπους τότε θα σε χρειαστεί το οικοσύστημα . πιστεύω ότι είσαι ακόμα νέα κάτω από 35 .. ωρίμασε λίγο και τα ξαναλέμε .
    PS.να το θηλάσεις το μικρο εγώ το θήλασα πάνω από 2 χρόνια και μου βγήκε genius!!

  4. Αν και μπήκα στην παρέα πρόσφατα κι αν και ακόμα πιο πρόσφατα μου άνοιξες την πόρτα του «σπιτιού» σου,νιώθω ότι οφείλω να σου εκφράσω την εκτίμησή μου στο μυαλό σου και την γραπτή απόδοση των σκέψεών σου που συμπτωματικά μέχρι στιγμής αναγνωρίζω την δική μου ψυχοσύνθεση(αντιλαμβάνεσαι τη χαρά μου ως προς αυτό και ειδικά όταν αυτό συμβαίνει μέσω ηλεκτρονικού κόσμου τον οποίο και κοιτώ με επιφύλλαξη!)Εύχομαι η παρέα να μεγαλώνει και με άλλους πολλούς «αιρετικούς»,με βάση πάντα στους διαδικτυακούς μας διαλόγους τον σεβασμό και το δημοκρατικό(πόσο παρερμηνευμένη έννοια!!!) τρόπο….ανάγνωσης(αν ήμαστε εκτός διαδικτύου θα έλεγα ακρόασης)

Σχολιάστε

