31 έτη, πολλές αναθεωρήσεις

Σήμερα γίνομαι 31 ετών.

Πολλά άλλαξαν τον τελευταίο χρόνο! Κατ’ αρχάς αποφάσισα να παρατήσω το όνειρο της ακαδημαϊκής καριέρας, που έτρεφα τα τελευταία 13 χρόνια. Ένα όνειρο που έτρεφα για λάθος λόγους. Αλλά ποιοί λόγοι είναι οι σωστοί; Η συνδρομή στην εξέλιξη της γνώσης του ανθρώπινου γένους; Απλώς γιατί μας αρέσει η επιστήμη και η έρευνα; Νομίζω για πολλούς μεγάλο ρόλο παίζει η προσωπική επιβεβαίωση. Η ικανοποίηση που αντλούμε όταν βλέπουμε την έκπληξη στα μάτια των γυρω μας όταν συστηνόμαστε λέγοντας «είμαι αστροφυσικός». Φεύγοντας από την αστροφυσική χάνεις την ταυτότητά σου! Αλλά τώρα βλέπω μπροστά μου μία καινούρια προοπτική: εκείνη του αυτοπροσδιορισμού. Δεν μπορώ πια να βασίζομαι σε μια ταμπέλα για να με περιγράψει. Το ταξίδι της ανακάλυψης του εαυτού μου θα είναι, πράγματι, πολύ ενδιαφέρον!

Μαζί με την αποδοχή της πραγματικότητας του ότι η πορεία αυτή δε με έκανε ευτυχισμένη, ήρθε και η λύτρωση από πολλά αρνητικά συναισθήματα. Ενοχή, ανασφάλεια, αίσθημα ανεπάρκειας στο επάγγελμα και στους οικογενειακούς ρόλους και άλλα ψυχοφθόρα άρχισαν να ξεθωριάζουν. Δεν έχουν βέβαια εξαφανιστεί, αλλά είναι στο σωστό δρόμο. Επιτέλους!

Το τρίτο που άλλαξε, είναι κάτι που επιθυμούσα από καιρό: μία δεύτερη εγκυμοσύνη κοντεύει να φτάσει στη μέση της, και συνοδεύεται από συναισθήματα αγωνίας, ανυπομονησίας και από μεγάλο άγχος. Η προηγούμενη εγκυμοσύνη μου ήταν προβληματική, και γι’αυτό προς το παρόν κρατάω μικρό καλάθι και κάνω υπομονή. Και έχω μάθει μέσα από αυτήν την εμπειρία να μην αισθάνομαι μειονεκτικά εξαιτίας των ιδιαίτερων προβλημάτων που εμφανίζει η περίπτωσή μου, αλλά να είμαι ευγνώμων που τα προβλήματα μέχρι στιγμής είναι σχετικά μικρά και αντιμετωπίσιμα.

Τον τελευταίο χρόνο ανακάλυψα το blogging, ως μέθοδο αυτοψυχοθεραπείας και αυτοπροσδιορισμού. Μέσα από αυτόν τον διαδικτυακό κόσμο γνώρισα αξιόλογους ανθρώπους, που έγιναν φίλοι μου μέσω του πληκτρολογίου. Ομολογώ ότι κάτι τέτοιο δεν το περίμενα ποτέ από τον εαυτό μου, ούσα καχύποπτη απέναντι σε κάθε είδους διαδικτυακές επαφές. Αλλά οι καινούριες μου φιλίες με γεμίζουν και μου ανοίγουν καινούριους ορίζοντες. Είτε θέλουμε είτε όχι, ο κόσμος μετατρέπεται σε ένα τεράστιο ηλεκτρονικό δίκτυο!

Σήμερα έγινα 31 ετών. Και δεν παρέλειψα να υπενθυμίσω στη μαμά μου ότι το μικρότερο παιδί της, το  μωρό της, έχει μπει στη δεκαετία των «-άντα». Έτσι για να την πειράξω λιγάκι! Εξάλλου τι είναι η ζωή χωρίς λίγη πλάκα;

5 thoughts on “31 έτη, πολλές αναθεωρήσεις

  1. Χαχαχαχχα ειδικά στις μανάδες καλό είναι να γίνονται τέτοιου είδους υπενθυμίσεις καμιά φορά για ευνόητους λόγους!
    Καλή συνέχεια και όλα να πάνε καλά με τη δεύτερη εγκυμοσύνη!

  2. Χρόνια πολλά! 😀

    Ο κύριος λόγος που γινόμαστε αστροφυσικοί είναι, νομίζω, αυτονόητος. Αντί να πρέπει να εξηγούμε σε κάθε νέο συνομιλητή γιατί είμαστε τόσο περίεργοι άνθρωποι απλά λέμε «αστροφυσικός» και τα πάντα μπαίνουν στη θέση τους. Είναι, εν μέρει, η ταυτότητά μας, αλλά είναι και ένα βολικό καλούπι για την υπόλοιπη τρέλα που κρύβει αυτή η ταυτότητα. Σίγουρα υπάρχουν βέβαια και άλλα, παρόμοια, καλούπια (και το πρώην αστροφυσικός δεν είναι άσχημο – είναι περίπου το ίδιο καλό για αυτό το σκοπό, νομίζω, αν όχι καλύτερο), καθώς και η διασκεδαστική αιφνιδιαστικότητα της ακαλούπωτης ύπαρξης.

Σχολιάστε

