Τα φοβερά μωρά

Η Κέννα γεννήθηκε όταν η μαμά της έκλεισε 24 εβδομάδες, δηλαδή περίπου πεντέμισι μήνες κύησης. Η μαμά της είχε προεκλαμψία από την 21η εβδομάδα, και την κράτησαν στο νοσοκομείο μέχρι να φτάσει το όριο των 24 εβδομάδων – όπου ένα νεογνό έχει κάποιες πιθανότητες επιβίωσης αν γεννηθεί πρόωρο. Στη συνέχεια έφεραν το μωρό στον κόσμο με καισαρική, τη μόνη σχετικά ασφαλή για το έμβρυο μέθοδο όταν είναι τόσο πρόωρο. Ωστόσο η Κέννα, λόγω των προβλημάτων υγείας της μαμάς της, δεν είχε πάρει βάρος επί περίπου πέντε εβδομάδες: γι’ αυτό γεννήθηκε πολύ μικρότερη από ένα έμβρυο της ηλικίας της, μόλις 270 γραμμάρια.

Μετά από πολλές περιπέτειες και πολύμηνη παραμονή στο νοσοκομείο, η Κέννα κατάφερε να πάει στο σπίτι της, όπου ακόμα και σήμερα υποστηρίζεται από οξυγόνο για τους πνεύμονές της και παρακολουθείται στενά και σε εβδομαδιαία βάση από ειδικούς γιατρούς. Ωστόσο η Κέννα έχει πολλές πιθανότητες να μεγαλώσει ως ένα σχεδόν φυσιολογικό παιδί: δεν δείχνει κανένα σημάδι νευρολογικών ελαττωμάτων, το μυαλό της λειτουργεί φυσιολογικά και είναι πολύ πιθανό όποια σωματικά προβλήματα έχει να ξεπεραστούν στην πρώιμη παιδική της ηλικία, αφήνοντάς τη με μικρές μόνο αναπηρίες.

Πώς να μην είναι κανείς ευγνώμων για τη ζωή σε μια ανεπτυγμένη επιστημονικά και τεχνολογικά κοινωνία; Είμαστε κι εμείς εκεί στις 24 εβδομάδες κύησης. Αν το μωρό μου γεννιόταν αύριο, οι ιατροί θα κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια για να το κρατήσουν στη ζωή. Δυστυχώς λίγα από αυτά τα μωρά τα καταφέρνουν, και ακόμα λιγότερα χωρίς μόνιμες σωματικές και πνευματικές βλάβες. Ωστόσο η ιστορία της Κέννα δίνει σε όλες τις μαμάδες και όλους τους μπαμπάδες ανά τον κόσμο δύναμη και ελπίδα. Προχωράμε με υπομονή και επιμονή! Εξάλλου όσο μεγαλύτερο και υγιέστερο το μωρό, τόσο καλύτερες οι προοπτικές του, και πολλά μωρά που γεννιούνται πρόωρα έχουν άλλου είδους προβλήματα – γενετικά, βάρους, διαφόρων μολύνσεων – τα οποία συντελούν στην μικρή βιωσιμότητά τους. Σε εμάς δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά… Έτσι οι πιθανότητες του μπέμπη μας είναι ήδη καλές, και θα εξακολουθούν να βελτιώνονται μέρα με τη μέρα.

Ελπίζω το μωρό μου να μείνει στην κοιλιά αρκετές εβδομάδες ακόμα, και να μη χρειαστεί να περάσουμε περιπέτειες ανάλογες με αυτές που περνούν οι γονείς της Κέννα. Αλλά ελπίζω επίσης πως, ό,τι και να συμβεί, το μωρό μου θα παλέψει να κρατηθεί στη ζωή, και με τη βοήθειά μου – και κυρίως τη βοήθεια των ιατρών και της σημερινής τεχνολογίας – θα τα καταφέρει!

Κατά τα άλλα… πεινάω! Έχω πάρει ίσα ίσα 5 κιλά, και είμαι κοντά στους 6 μήνες κύησης…  Το παράξενο είναι ότι τα 3 από αυτά τα κιλά ήρθαν ήδη τους πρώτους τρεις μήνες, και εδώ και μερικές εβδομάδες το βάρος δεν λέει να αυξηθεί! Είμαι σίγουρη ότι αυτό έχει να κάνει μεταξύ άλλων με το γεγονός ότι – όπως και στην προηγούμενη εγκυμοσύνη – δεν είμαι πολύ δραστήρια και χάνω μυϊκή μάζα. Επίσης μπορεί να έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο μπέμπης – ακριβώς όπως η κόρη μου – είναι φαγανός, ποιος ξέρει! Μου κλέβει όλες τις θερμίδες το άτιμο! Αλλά το καλό με τη μυϊκή μάζα είναι ότι όπως τη χάνεις, έτσι την ξαναπαίρνεις. Δηλαδή όχι έτσι ακριβώς, θέλει δουλειά και γυμναστική, αλλά επειδή είμαι από εκείνους που τους αρέσει να κάνουν κοιλιακούς και πους-απς, δε με πειράζει η προοπτική να ξανααρχίσω την ανάπλαση.

Σας αφήνω με μια νότα αισιοδοξίας. Οι προοπτικές μας είναι καλές. Φτάσαμε το όριο βιωσιμότητας, και προχωράμε. Ελπίζουμε σε Χριστούγεννα και πρωτοχρονιά με τον μπέμπη μέσα στην κοιλιά!

One thought on “Τα φοβερά μωρά

  1. 24 εβδομάδες!!!! Απίστευτο!!!!!!! Οι προοπτικές από εδώ και πέρα είναι όλο και καλύτερες κανονικά!!!

    Η ιστορία αυτού του μωρού, της μικρής Κέννας είναι αδιανόητη…. 270 γραμμάρια άνθρωπος….! Σουρεαλιστικό…!

    Αυτό με τα κιλά έχω παρατηρήσει, σε εμένα τουλάχιστον, ότι έχει σχέση με τα growth spurt του μωρού πολλές φορές. Μερικές φορές και εγώ ήμουν σταθερή (ή και έχανα) και βλέπαμε ότι και το μωρό εκείνο τον καιρό είχε λίγη ανάπτυξη. Όταν όμως πέφταμε πάνω σε περίοδο απότομης ανάπτυξης έπαιρνα και εγώ ψιλο-απότομα βάρος. Δεν έχω ιδέα αν ισχύει γενικώς αυτό φυσικά, αλλά…. 🙂

    Ζωή

Σχολιάστε

