ΘΕΛΩ!

shapeΚαμιά φορά η δυόμισι ετών κόρη μου αρχίζει και λέει, με την παιδική της φωνούλα… «Θέλω θέλω θέλω… θέλω…» δεν λέει όμως τι! Έχει τόση πλάκα η παιδική της επιμονή να δηλώσει στον κόσμο ότι έχει επιθυμίες, ακόμα και όταν δεν έχει αποφασίσει τι ακριβώς να ζητήσει!

Τελευταία νιώθω κι εγώ έτσι σαν τη μικρή. Θέλω, θέλω, θέλω. Θέλω να γεννήσω! Όχι τώρα βέβαια, στην τριακοστή πρώτη εβδομάδα, αλλά θέλω να περάσει ο καιρός γρήγορα. Αν μου επιτραπεί να κάνω και όνειρα, θέλω να γεννήσω φυσιολογικά, να είμαι στα πόδια μου την επόμενη μέρα και όχι να αναρρώνω επί μήνες από εγχειρήσεις. Το ξέρω, όνειρα θερινής νυχτός, και φυσικά δεν τολμώ να ελπίζω κάτι τέτοιο, γιατί φοβάμαι ότι θα απογοητευτώ. Αλλά τι να κάνω, καμιά φορά αφήνω τον εαυτό μου ελεύθερο και εκείνος αρχίζει και μου διηγείται τα παλαβά του.

Θέλω να αλλάξω τόπο διαμονής, να είμαι σε μια χώρα που δε θα αισθάνομαι διαρκώς σαν ξένη. Θέλω να βρω δουλειά. Θέλω να βγάζω χρήματα από πράγματα που γουστάρω, από το γράψιμο και από τη μαγειρική. Θέλω να ανοίξω ένα μαγέρικο! Και μετά σκέφτομαι τα χρόνια της κατάρτισής μου στην αστροφυσική και το παράδοξο έρχεται και μου χασκογελάει: κυρία αστροφυσικέ, θέλεις να βγάλεις λεφτά όντας νοικοκυρά, μη χρησιμοποιοώντας τίποτα από αυτά που έμαθες στα – 12 συναπτά, παρακαλώ – φοιτητικά χρόνια. Ναι ρε, γιατί; Δεν θα σταματήσω να διαβάζω, να καταρτίζομαι, να προσπαθώ να παρακολουθώ τις εξελίξεις στην επιστήμη μου. Απλώς μου γίνεται σιγα σιγα προφανές ότι το να βρω δουλειά σε κάποιο αντικείμενο παραπλήσιο με αυτό που σπούδασα είναι εξαιρετικά απίθανο. Έχω βαρεθεί να μου λένε όλοι «μα τι λες τώρα, εσύ με διδακτορικό …». Θέλω να σταματήσουν. Ξέρω τι ακριβώς γνώσεις μου έχουν δώσει τα πτυχία μου, ξέρω την αξία τους στην αγορά εργασίας, και ξέρω ότι οι συνάδελφοί μου, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους έχουν τεχνική ή εκτεταμένη προγραμματιστική κατάρτιση είναι σε πολύ καλύτερη θέση από εμένα την κυρία Θεωρητικό – και (ας μην ξεχνάμε) γυναίκα και μαμά –  να βρουν μια καλά αμειβόμενη και υψηλού προφίλ θέση εργασίας.

Θέλω η μικρή μου να μάθει να τα κάνει στο καθικάκι! Θα μου πείτε, απλή επιθυμία. Μα όχι! Είναι κι αυτό μια πηγή άγχους. Θέλω ο μικρός μου να είναι βολικό μωρό, όπως το προηγούμενο. Θέλω να σταματήσω να αναβάλλω πράγματα που πρέπει να κάνω, θέλω να μπορώ να αισθάνομαι ότι σε κάποιον κάτι προσφέρω. Θέλω να μπορέσω να κάνω αυτή τη φορά babywearing! Ουάου, άλλο όνειρο αυτό. Αναρωτιέμαι αν όλες οι νορμάλ μαμάδες συνειδητοποιούν πόσο τυχερές είναι που μπορούν να φροντίζουν τα μωρά τους…

Θέλω να σταματήσω να σκέφτομαι τις προσβολές από άτομα της ευρύτερης οικογένειας. Θέλω να έχω τη δύναμη να ξεχνάω, να συγχωρώ και να έχω άπλετη κατανόηση και υπομονή απέναντι σε ανθρώπους που κρίνουν, κατακρίνουν και υβρίζουν. Να μην τα σκέφτομαι όλα αυτά δεύτερη φορά. Θέλω και οι άλλοι να έχουν κατανόηση απέναντί μου. Το ξέρω τι δύσκολος άνθρωπος είμαι. Το ξέρω ότι πολύ συχνά φαίνομαι ξερόλας και αλαζονική. Και λοιπόν; Όλοι έχουν ελαττώματα, και στους περισσότερους συγχωρούνται. Όχι μόνο αυτό: οι περισσότεροι βρίσκουν χίλιες μύριες δικαιολογίες για τα ελαττώματά τους. Πόσοι προσπαθούν να κάνουν κάτι γι’ αυτά;

Θέλω να περάσουν οι εβδομάδες. Θέλω όλα να πάνε καλά.

Τέλος, θέλω μία πάστα σοκολατίνα, μία αμυγδάλου, μία τάρτα λεμόνι, μία τυρόπιτα κουρού, μία καρμπονάρα και ένα πιτόγυρο. Και λόγω γεωγραφικών περιορισμών και διατροφικών απαγορεύσεων λόγω εγκυμοσύνης, δεν μπορώ να έχω τίποτα από αυτά! Αλλά ίσως – ίσως λέω – αν είμαι πολύ τυχερή, να έρθει ο σύζυγός μου από τη βόλτα του και να μου φέρει μαζί του ένα ωραίο γλυκάκι. Και αν αυτό πραγματικά συμβεί, υπόσχομαι να είμαι η προσωποποίηση της υπομονής και της καλοσύνης. Υπόσχομαι! Τι, δε με πιστεύετε;

Κι εγώ λοιπόν, σαν δίχρονο παιδί, και δη καλομαθημένο, αντί να σκέφτομαι όλα τα καλά της ζωής μου, έχω διαρκώς ένα μεγάλο «θέλω», μία ανυπομονησία, μια αίσθηση ανικανοποίητου … Θέλω, θέλω, θέλω…

Εσείς τι θέλετε;

7 thoughts on “ΘΕΛΩ!

  1. Εγώ αναρωτιέμαι πώς κάποιοι μοναχοί, βλ. Άγιον Όρος ή Θιβέτ, καταφέρνουν να απαλλαγούν από τα «θέλω» που ορίζουν τη ζωή τους. Αν μπορούσαμε απλά να ζούμε χωρίς να θέλουμε αυτό το κάτι παραπάνω. Αν μπορούσαμε απλά να κατανικήσουμε το ανικανοποίητο και να μπορούσαμε να ικανοποιηθούμε με τα απλά και όμορφα. Ιδανικό; Πάντως εγώ είμαι υπέρ του να δοκιμάζεις πράγματα καινούργια και διαφορετικά. Ένα δρόμο που διάλεξες στη ζωή σου, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τον ακολουθείς για πάντα ή ότι θα καταλήξει εκεί που σχεδίαζες. Τα όνειρα δεν έχουν GPS.

  2. Συμφωνώ κι εγώ, πολύ! Επειδή διαλέξαμε ένα δρόμο, είτε επαγγελματικό είτε και προσωπικό ακόμη, δε σημαίνει ότι πρέπει να εγκλωβιστούμε σε αυτόν μέχρι το τέλος της ζωής μας. Εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις … το ξέρω. Κάποιες μικρές αλλαγές όλο και μπορούμε να κάνουμε χωρίς να τα φέρουμε όλα τούμπα. Κάποια μικρά ρίσκα μπορούμε να πάρουμε χωρίς τον κίνδυνο να τα τινάξουμε όλα στον αέρα και να μαζεύουμε πτώματα. Κάποια θέλω μας μπορούμε επιτέλους να τα φέρουμε μπροστά και να ικανοποιήσουμε τους μικρούς δίχρονους εαυτούς μας χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπολογίζουμε τους γύρω μας. Όσο δύσκολο, άλλο τόσο απλό!

    • Μμμμμ… με βάζεις σε σκέψεις. Πειράζει που τα έφερα τούμπα; Παράτησα μια ολόκληρη καριέρα αλλά σκέφτομαι πόσο καλή θα είναι η σταθερότητα της νέας ζωής για τα παιδιά, σε αντίθεση με την ανασφάλεια και τη διαρκή μετακίνηση της παλιάς…

  3. !!! Τελικά ένα καταλαβαίνω…υάρχουν τόσοι άνθρωποι εκεί έξω που θέλουν τα θέλω μου κι εγώ τα δικά τους….Εχουμε τα ίδια θέλω…ή κάποια από αυτά τουλάχιστον! Θα σου πω το κλισέ που λέω και στον εαυτό μου…συνέχισε να τα θέλεις και να τα κυνηγάς…Κάποια θα στα φέρει ο χρόνος, κάποια η ζωή, κάποια θα τα καταφέρεις μόνη σου…κάποια θα τα ξεχάσεις, κάπια θα τα χορτάσεις και μετά θα θέλεις άλλα…Καλημέρα.Με έκανες και χαμογέλασα!!

    • Πολλά χαμόγελα και από εδώ! Ας συνεχίσουμε να θέλουμε, αρκεί να μην ξεχνάμε να απολαμβάνουμε αυτά που έχουμε …

  4. Παράθεμα: Όλα 31! | Εν γάμω βίος

Σχολιάστε

