5 χαμένα σημεία μητρότητας, ή αλλιώς: πώς βίωσα την πρώτη μου καισαρική

μετά την καισαρικήΑυτό το άρθρο αφιερώνεται στις μαμάδες του εξωτερικού, σε αυτήν την ωραία παρεΐτσα που με βοηθάει καθημερινά διαβάζοντας για τους φόβους και τις ανασφάλειές μου, και γράφοντάς μου ενθαρρυντικά σχόλια.

Πολλές από εσάς, φιλενάδες μου διαδικτυακές, μου έχετε γράψει να μην ανησυχώ, να μη στενοχωριέμαι, κι ότι μια δεύτερη καισαρική δεν είναι τόσο επικίνδυνη, ίσως να μην είναι και επώδυνη. Θα ήθελα να σας μεταφέρω ακριβώς τις 5 ανησυχίες μου για αυτό το θέμα, οι οποίες λαμβάνουν υπόψιν κάποια πράγματα διαφορετικά από αυτά που έχω γράψει μέχρι τώρα.

  1. Κάθε επαναληπτική καισαρική που κάνει κανείς είναι συνδεδεμένη με διαρκώς αυξανόμενο ρίσκο επιπλοκών. Αυτό σημαίνει ότι η συνήθης σύσταση είναι μία γυναίκα να κάνει 2 έως 3 καισαρικές στη διάρκεια της ζωής της, και με αρκετή χρονική απόσταση μεταξύ τους. Με λίγα λόγια, ο οικογενειακός προγραμματισμός γίνεται πριν από εσένα για σένα. Οι γιατροί προτείνοντας τη «σίγουρη λύση» της καισαρικής σπάνια σκέφτονται ότι κάποια γυναίκα ίσως να μη θέλει να κάνει μόνο 2 ή στην καλύτερη περίπτωση 3 παιδιά.
  2. Η επίβλεψη των ήδη υπαρχόντων παιδιών: η κόρη μου είναι κολλημένη με τον μπαμπά της, και συχνά με διώχνει. Αυτό γιατί στην αρχή της εγκυμοσύνης προσέχαμε πολύ λόγω των προηγούμενων εμπειριών και δεν θέλαμε να κουράζομαι, κι έτσι το μεγαλύτερο μέρος της φροντίδας του παιδιού το αναλάμβανε ο μπαμπάς. Και τώρα στα τελειώματα, εκ των πραγμάτων δεν έχω τις δυνάμεις να αναλάβω το παιδί. Μετά από μια πιθανή καισαρική, θα είμαι ακόμα λιγότερο ικανή να φροντίσω το παιδί μου: η μακροχρόνια ανάρρωση από την εγχείρηση σε συνδυασμό με την απαγόρευση άρσης βαρών μεγαλύτερων από το μωρό, φοβάμαι θα με κάνει να απομακρυνθώ ακόμα περισσότερο από την κόρη μου. Θα χρειαστεί πολλή δουλειά για να φτάσουμε πάλι στο σημείο που ήμασταν πριν από ένα χρόνο.
  3. Τι είναι αυτό; Σε ποιον ανήκει; Κατά τη διάρκεια της πρώτης μου καισαρικής, μου άφησαν για λίγα λεπτά την κόρη μου πάνω στο στήθος. Ήταν ένα μικρούλι πλάσμα, με το οποίο δεν μπορούσα εκείνη τη στιγμή να νιώσω καμία συσχέτιση. Δεν με έπιασαν πόνοι, δεν έκανα καμία προσπάθεια να τη γεννήσω, δεν είδα από πού ήρθε. Ήταν μια υγρή και ζεστή κούκλα που μου άφησαν πάνω μου, και μετά γρήγορα μου την πήραν και έκανα πολλές ώρες να τη δω. Υποθέτω ότι το δέσιμο με ένα μωρό στην περίπτωση του φυσιολογικού τοκετού αρχίζει με το που το παιδί γεννιέται επιτέλους και μπορείς να το πάρεις στα χέρια, να το βάλεις στο στήθος. Αλλά μέσα στο χειρουργείο, και μετά από το χειρουργείο, στην ανάνηψη, δεν υπάρχουν τέτοιου είδους πολυτέλειες. Την εγχείρηση ακολουθούν ώρες και μέρες πόνου, και σε αυτές τις μέρες και ώρες η ανικανότητα να φροντίσω το παιδι μου μου στέρησε τις πρώτες, σημαντικές στιγμές μαζί του. Χρειάστηκαν εβδομάδες και μήνες πριν καταφέρω να αισθανθώ το παιδί δικό μου – και παρόλα αυτά λόγω του ότι ήμουν πολύ αδύναμη για να φροντίσω ένα μωρό και  αντί για αυτό επέστρεψα στην εργασία, από μωρό η μικρή δέθηκε με τον μπαμπά της, με τον οποίο περνούσε την ημέρα.
  4. Ο θηλασμός, πολύ αργά, πολύ επίπονα: τη μικρή τη θήλασα, αλλά δεν την έβαλα στο στήθος μόλις γεννήθηκε, όπως οι μαμάδες που γεννούν φυσιολογικά μπορούν να κάνουν. Αντίθετα μου την έφεραν το απόγευμα της ίδιας ημέρας, όπου μέσα στον ισχυρό μετεγχειρητικό πόνο και στην ακινησία κάθε απόπειρα θηλασμού πονούσε όχι μόνο το στήθος αλλά και την τομή. Από τον πόνο έκλαιγα με λυγμούς, και κάθε λυγμός τράνταζε την φρέσκια τομή με αποτέλεσμα ο πόνος να πολλαπλασιάζεται και να έρχονται και άλλοι, ισχυρότεροι λυγμοί. Στη Γερμανία όλο το σύστημα υγείας είναι ισχυρά υπέρ του θηλασμού! Ωστόσο εκείνη η πρώτη μέρα ήταν τόσο επίπονη, που η νοσοκόμα με παρακαλούσε να δώσει στο μωρό γάλα σε σκόνη, γιατί δεν άντεχε να με βλέπει να υποφέρω έτσι.
  5. Και τελικά ποιος θα φροντίσει το παιδί; Φυσικά δε φταίει μόνο η καισαρική για όλα τα προβλήματά μου, αλλά σε τεράστιο βαθμό η αδυναμία μετά από μήνες κατάκλυσης και απώλειας βάρους και μυϊκής μάζας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όπως έχω αλλού γράψει. Ωστόσο υποθέτω ότι ο μετεγχειρητικός πόνος δεν έχει να κάνει με την κατάκλυση, και οι πρώτες απόπειρες να σηκωθώ από το κρεβάτι μετά την εγχείρηση ήταν κάτι που δεν θα το ευχόμουν ούτε στον εχθρό μου. Κατατάσσω στα μεγαλύτερα κατορθώματα της ζωής μου το σήκωμα και το περπάτημα των τριών μέτρων έως το μπάνιο, τις πρώτες δύο μέρες μετά την εγχείρηση. Και φυσικά, ποιος θα φροντίσει το παιδί τις πρώτες ημέρες και εβδομάδες αφού η μαμά έχει μια επουλωνόμενη τομή που προκαλεί απερίγραπτο πόνο, και παρόλα αυτά τη βγάζει με ένα depon; Το δέσιμο με το μωρό γίνεται για άλλη μια φορά δύσκολη υπόθεση, και ο ψυχολογικός παράγοντας («είμαι τελικά άχρηστη μάνα, ούτε πάνα στο μωρό μου δεν μπορώ να αλλάξω») αρχίζει και επηρεάζει την ευεξία της λεχώνας.

Δεν ξέρω γιατί και αυτή τη φορά ο μπέμπης έπρεπε να γυρίσει με το κεφάλι πάνω, και μάλιστα στις 38 εβδομάδες, εκεί που κανένας δεν το περίμενε. Είναι η τελευταία μου ευκαιρία να γεννήσω φυσιολογικά, και είναι η τελευταία ευκαιρία μου να ονειρεύομαι ότι μπορώ να κάνω περισσότερα παιδιά. Αλλά προσπαθώ να υπενθυμίζω στον εαυτό μου από τη μία πόσα άλλα πράγματα φοβόμασταν σχετικά με την εγκυμοσύνη αυτή, και από την άλλη ότι οι συνθήκες τώρα είναι τελείως διαφορετικές, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη δική μου φυσική κατάσταση.

Τελικά το σημαντικό είναι να έχεις στο τέλος τη δική σου υγεία και ένα υγιές μωρό. Αυτό ευελπιστώ, αυτή είναι η ισχυρότερή μου επιθυμία! Αλλά θεώρησα σκόπιμο να γράψω το άρθρο αυτό, γιατί βλέπω ότι πολλές κοπέλες θεωρούν την καισαρική όχι ως την ισχυρά παρεμβατική εγχείρηση που είναι, αλλά ως ένα είδος φερμουάρ: ανοίγουμε, βγάζουμε το μωρό, κλείνουμε, και το σώμα επανέρχεται στην πρότερη κατάστασή του. Όχι. Ρωτήστε το γιατρό σας. Ο επουλωτικός ιστός δεν είναι ο ίδιος με τον ιστό στη μήτρα σας. Θα είστε πάντα σημαδεμένες, με μια μήτρα που θα έχει για πάντα ένα αδύναμο, επικίνδυνο σημείο από το λάθος είδος ιστού. Η τομή δεν φεύγει ποτέ, και αυτά που ίσως χάσετε στην πορεία – όπως εγώ την αλληλεπίδραση με την κόρη μου που έχασα και θα χάσω τις επόμενες εβδομάδες αν κάνω μια δεύτερη καισαρική – δεν τα ξανακερδίζετε. Και ενώ ίσως γλιτώσετε τον πόνο της γέννας – για τον οποίο θα μπορούσατε να κάνετε επισκληρίδειο, – τον μακροχρόνιο μετεγχειρητικό πόνο στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα τον γλιτώσετε, και αυτός δεν θα διαρκέσει μόνο μία μέρα. (Να εκφράσω εδώ τη δυσπιστία μου απέναντι στις μαμάδες που λένε «καλέ δεν κατάλαβα τίποτα, δεν πόνεσα καθόλου» – αυτό αντιτίθεται σε κάθε ιατρική γνώση και σε κάθε λογική. Αν ήταν μετά από κόψιμο με νυστέρι να μην πονάμε, προκαλώ αυτές τις μαμάδες να κάνουν εγχείρηση και χωρίς αναισσθητικό, γιατί όχι!) Γι΄αυτό σκεφτείτε το καλά πριν κάνετε καισαρική χωρίς σημαντικό ιατρικό λόγοΣτη δική μου περίπτωση η απόφαση ήταν μονόδρομος, και αποδείχτηκε σωτήρια για το μωρό μου, οπότε δεν τη μετανιώνω. Ωστόσο εξακολουθώ να στενοχωριέμαι, γιατί αυτούς τους μήνες και τα χρόνια με την κόρη μου δεν τα ξανακερδίζω.

Σας χαιρετώ αγαπητές διαδικτυακές φιλενάδες και διαδικτυακοί φίλοι. Θα τα ξαναπούμε σύντομα!

ΥΓ. Η παραπάνω φωτογραφία έχει ληφθεί δύο μέρες μετά την καισαρική.

23 thoughts on “5 χαμένα σημεία μητρότητας, ή αλλιώς: πώς βίωσα την πρώτη μου καισαρική

  1. Δεν ξέρω τι να πω πραγματικά…Εγώ είμαι έγκυος στο πρώτο μου παιδάκι, οπότε έχω άγνοια κινδύνου που λένε…Τη φοβάμαι πολύ την καισαρική όμως, χειρουργείο, δεν είναι παίξε-γέλασε. Φυσικά σε περίπτωση ανάγκης, είναι και μονόδρομος και σωτήρια, αλλά σε περίπτωση ανάγκης…
    Ελπίζω πραγματικά να πάνε όλα καλά και με σένα και με το μωράκι σου και να ισορροπήσει ξανά η σχέση σου με την κορούλα σου!
    Τις καλύτερες ευχές μου!

    Τρελοτουρίστρια

  2. Αχ, αυτά τα παιδιά που μας ταλαιπωρούν! Απόλυτο δίκιο έχεις για την καισαρική. Αυτό που γίνεται στην Ελλάδα ειδικά με τις τόσες προγραμματισμένες καισαρικές χωρίς κανέναν ιατρικό λόγο είναι μία τρέλα!

    Φυσικά κάποια από αυτά που λες ισχύουν και για το φυσιολογικό τοκετό με επιπλοκές. Σαφώς το καλύτερο για όλους θα ήταν ένας απόλυτα φυσιολογικός τοκετός που να πάει απολύτως καλά για όλους! Ελπίζω ο μπέμπης και εσύ να το βιώσετε αυτό!! Αυτοί οι πόνοι της γέννας, καταλαβαίνω πως θες να τους νιώσεις και δίκιο έχεις εδώ που τα λέμε, αλλά σε διαβεβαιώ πως είναι τρελά υπερτιμημένοι (όπως και θα δεις τις επόμενες εβδομάδες)…! Ελπίζω να πάνε όλα όσο καλύτερα γίνεται και να έχεις την εμπειρία που θέλεις και ο μπέμπης σας να είναι μαζί σας, φυσιολογικά και σύντομα! 🙂

    Ζωή

  3. Συγχαρητήρια για το blog σου, έχεις πολύ ωραίο τρόπο γραφής! Συμφωνώ με τις σκέψεις σου περί καισαρικής. Και εγώ την βίωσα αναγκαστικά, θυμάμαι με τρόμο τις πρώτες προσπάθειες να σηκωθώ από το κρεβάτι και να φροντίσω το μωρό. Έκανα και μια άσχημη μετεγχειρητική λοίμωξη στην τομή με πυρετό που με αποδεκάτισε επόμενες μέρες του τοκετού…καταλαβαίνω την αγωνία σου για το πως θα φροντίσεις το άλλο σου παιδάκι, να σκέφτεσαι ότι το βασικό είναι να πάνε όλα καλά στον τοκετό και να βγει γερό το μωράκι σου: όλα τα υπόλοιπα θα γίνουν, επίπονα, κουραστικά, αλλά θα γίνουν…και ο θηλασμός και το δέσιμο. Άσε το χρόνο να κυλήσει και θα είναι υπερ σου…
    Θα τα λέμε συχνά! Με το καλό!

  4. γεια σας θα μου επιτρεψεται να διαφονισω με οσα λεγοντε σε αυτο το blog….ναι ειναι λαθος αυτο που γινεται εδω στην ελλαδα που κανουν καισαρικες χωρις λογο αλλα απο εκει και περα τα πραγματα δεν ειναι και τοσο τραγικα και δεν πρεπει να ανχωνεται τις μελλουσες μαμαδες…εγω οταν εμεινα εγκυος οπως ειναι φυσικο εψαξα τα παντα για την εγκυμοσυνη για την γεννα για τις πρωτες μερες με το μωρο κτλ…διαβαζοντας κατι αρθρα σαν αυτο λοιπον δεν ηθελα να ακουω για καισαρικη (και η γιατρος μου ηταν υπερ του φυσιολογικου τοκετου)…ολα πηγεναν καλα αλλα στην πρωτη φαση τον συσπασεων ο μικρος ζωριστηκε γιατι ηταν λιγο πλαγια και γυρισε οποτε αναγκαστηκα πηγαιναμε για καισαρικη με την καρδια μου να πηγαινη να σκασει απο την αγωνια και να ερχοντε στο μυαλο μου ολα αυτα που ειχα διαβαση….η καισαρικη πηγε μια χαρα με το που βγηκε το μωρο το καθαρισανε και μεχρι να τελειωσουν οι γιατροι με εμενα τον ειχα στην αγκαλια μου και θηλαζε!!!!μου τον πηραν μονο 20λεπτα που με ειχαν μετα εξω στον προθαλαμο για την απαρετητη διαδηκασια απο εκει και περα ναι πονουσα την επομενη μερα αλλα ο πονος ηταν υποφερτος σηκωθηκα εκανα βολτα και ασχοληθηκα με τον μικρο βοηθεια ειχα τις 2 πρωτες ημερες μετα αναλαβα εγω το μωρο στα παντα και δεν αντιμετωπισα κανενε προβλημα λογο της τομης…σεβομαι το γεγονος οτι σου ετυχε μια ζορικη καισαρικη αλλα δεν ειναι παντα ετσι και δεν πρεπει να ανχωνουμε τις μελλουσες μαναδες ετσι….σου ευχομαι στην δευτερη γεννα σου να πανε ολα καλα και να μην ταλαιπωρηθεις ετσι!!!!!!!!

    • Δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει με μία εμπειρία. Μετέφερα μία εμπειρία μου. Αυτό είναι ένα προσωπικό blog στο οποίο γράφω τις προσωπικές μου σκέψεις και όχι ειδησεογραφικό πρακτορείο, ούτε ιστοσελίδα για πληροφόρηση μαμάδων! Χαίρομαι που η εμπειρία άλλων μαμάδων ήταν καλύτερη από τη δική μου, και ελπίζω όλες οι μαμάδες να έχουν ανώδυνες καισαρικές!

  5. ΘΕΩΡΩ ΠΟΛΥ ΛΑΘΟΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΔΩ ……ΕΠΕΛΕΞΑ ΝΑ ΓΕΝΝΗΣΩ ΜΕ ΚΑΙΣΑΡΙΚΗ ΠΗΓΑΝ ΟΛΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΘΗΚΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΟΥΤΕ ΕΓΩ ΟΥΤΕ ΤΟ ΜΩΡΟ ΟΙ ΠΡΩΣΩΠΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΕ ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΝ ΤΟ ΕΝΙΩΣΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΧΩ ΦΙΛΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΚΕΤΟ ΠΟΝΟΥΣΑΝ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΚΑΘΗΣΟΥΝ ΜΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΙΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙΣ ΚΟΠΕΛΕΣ ΠΕΡΙ ΚΑΙΣΑΡΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΣΙΜΟ ΜΕ ΤΟ ΜΩΡΟ…..COME ON…..ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΚΟΥΩ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΤΩΡΑ …ΤΟ ΜΕΓΑΛΩΜΑ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΚΙΑ ΟΧΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΦΕΡΝΕΙΣ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ………ΓΙ ΑΥΤΟ ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΝΤΡΟΠΗ!!!!!!!!

    • Χαίρομαι και για τη δική σου ανώδυνη εμπειρία, και ελπίζω να τη ζήσω κι εγώ στην επόμενή μου καισαρική! Λυπάμαι όμως τις κοπέλες που τρομοκρατούνται διαβάζοντας απλώς μία ανάρτηση σε ένα blog. Αυτές οι κοπέλες μάλλον θα επηρεαστούν από ό,τι πει ο καθέανς. Εγώ πάλι τρομοκρατήθηκα όταν έπρεπε να υπογράψω το «σεντόνι» στο οποίο αναφέρονταν όλες οι πιθανές επιπλοκές μιας καισαρικής, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας αίματος, της απώλειας της μήτρας ή του θανάτου της μητέρας.

    • μετά από ένα χειρουργείο δεν είχες πόνο;
      αδυνατώ να πιστέψω ότι μια τομή δεν πονάει. είναι φύση αδύνατο. εδώ ένα στίγμα έχεις και πονάει. πως γίνεται με ενα τόσο βαθύ κόψιμο να μην έχεις αισθανθεί πόνο;

  6. ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΚΟΥΩ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙΣΑΡΙΚΗ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΔΥΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΥΠΟΒΑΛΑΝΕ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΔΙΑΔΙΑΚΑΣΙΑ ΟΥΤΕ ΕΜΕΝΑ ΟΥΤΕ ΤΙΣ ΦΙΛΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΜΟΥ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΟΚ ΟΛΑ ΥΠΟΦΕΡΤΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΚΕΤΟ ΧΡΕΙΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΥΣΙΠΟΝΑ ΤΕΛΟΣΠΑΝΤΩΝ ΚΑΘΕ ΙΔΟΥΣ ΥΠΕΡΒΟΛΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΝΤΑΙ ΜΕΛΛΟΥΣΕΣ ΜΑΜΑΔΕΣ ΓΙΑΤΙ ΑΜΦΙΒΑΛΕΙΣ?ΚΑΙ ΡΙΞΗ ΜΗΤΡΑΣ ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΜΟΥ ΝΑ ΠΑΘΑΙΝΕΙΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΚΕΤΟ ΟΧΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΙΣΑΡΙΚΗ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΑΚΙΣΤΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΧΑΣΑΠΗ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ.ΔΕΝ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ΑΛΛΟ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΓΕΝΝΗΣΑΤΕ ΜΕ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΣΑΜΕ ΜΕ ΚΑΙΣΑΡΙΚΗ !!!!!!!!!!!ΠΦΦΦΦΦΦΦΦ!!!!!!!!

  7. Στη Γερμανία τουλάχιστον όταν συναινείς για μια χειρουργική επέμβαση, όπως είναι η αναισθησία και η καισαρική, υπογράφεις ένα χαρτί στο οποίο αναφέρεται ότι ο ιατρός σε έχει ενημερώσει σχετικά με τα ωφέλη και τους κινδύνους της επέμβασης, οι οποίοι αναφέρονται αναλυτικά και στο χαρτί (μπορώ ευχαρίστως να το σκανάρω και να το βάλω στο blog, είναι βέβαια στα Γερμανικά). Ρήξη μήτρας από ό,τι ξέρω παθαίνεις πράγματι από φυσιολογικό τοκετό, ή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή των συσπάσεων ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΙΣΑΡΙΚΗ λόγω του ιστού της τομής ο οποίος ΔΕΝ είναι φυσιολογικός μυϊκός ιστός και δεν έχει ελαστικότητα, με συνέπεια να μην έχει τις αντοχές του κανονικού ιστού της μήτρας. Τέλος εγώ γέννησα με καισαρική και το σχόλιο περί καλύτερων και χειρότερων μαμάδων είναι εκτός θέματος, όπως θα καταλάβαινες αν διάβαζες ακόμα και τον τίτλο του άρθρου.

  8. ΑΝ ΗΤΑΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΟΥ blog να κραταγες για τον εαυτο σου ολες τις ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ σου σκεψεις ,συναισθηματα ,εμπειριες κλπ και οχι να τα δημοσιοποιεις αγαπητη μου επισης να μην το παιζεις γιατρος μπορει να βρεις ασχημα τον μπελα σου……. επισης να μην αντιτιθεσαι και παιρνεις αμυντικη σταση οταν καποιος διαφωνει μαζι σου η εχει διαφορετικη εμπειρια ….και τελος…λυπαμαι γιατι νομιζα οτι ειχε ενδιαφερον αλλα μαλλον δεν εχεις με τι αλλο να ασχοληθεις!!!!!!

    • Εξαιρετικά ενδιαφέρον πώς υπάρχουν πάντα κάποιοι που θα αρχίσουν καυγά για το τίποτα σε οποιονδήποτε τυχαίο διαδικτυακό χώρο. Και μετά κατηγορούν όλους τους υπόλοιπους ότι δεν έχουν με τι να ασχοληθούν. Ευχαριστώ θερμά που ανεβάζετε τα στατιστικά του blog!

  9. συγνωμη αν βγηκε λιγο επιθετηκο το προηγουμενο μηνυμα και φυσικα μπορεις να γραφεις την εμπειρια σου στο ΔΙΚΟ ΣΟΥ blog απλα απο την στιγμη που ειναι ανοικτο blog και το διαβαζει οποιος θελει πολλες ειναι οι μελλουσες μανουλες που τρομοκτατουντε κι εγω κατι τετοια διαβαζα και ανχωνομουν…..οσο για τις καλυτερες και χειροτερες μαμαδες συμφωνω μαζι σου δεν εχει σχεση το πως φερνεις ενα μωρο στον κοσμο….και παλι συγνωμη αν σε προσβαλα πριν και σου ευχομαι αυτη την φορα να πανε ολα καλα και να μην ταλαιπορηθεις και πανω απο ολα να ειναι υγειης το μωρακι σου!!!!

  10. κοριτσια χαλαρωστε λιγο κανετε τις μαμαδες που γεννησαν με καισαρικη να νοιωθουν πολυ ασχημα και να εχουν τυψεις.δυο καισαρικες εκανα λογω προηγουμενου χειρουργειου και την μητροτητα την ενοιωσα απο την πρωτη στιγμη που εμαθα οτι ειμαι εγκυος μπορει να μην ενοιωσα πονους γεννας αλλα οταν μου εδωσαν τα μωρακια μου αγκαλια στο χειρουργειο και μου ειπαν οτι ειναι καλα για μενα ηταν η ωραιοτερη στιγμη του κοσμου..οι πρωτες μερες μετα το χειρουργειου ηταν δυσκολες αλλα κανεις υπομονη γιατι εγινες μανα και προσπαθεις να φροντισεις το μωρο σου μαζευωντας ολες σου τις δυναμεις…οπως θα κανεις καθε μερα για πολλα πολλα χρονια ειτε εισαι κουρασμενη ειτε εισαι αρρωστη προτεραιοτητα θα εχουν παντα τα παιδια σου…μητροτητα δεν σημαινει να γεννησεις φυσιολογικα μητροτητα σημαινει να βαζεις πανω απο ολα τα παιδακια σου…

  11. Απ´ότι κατάλαβα η συζήτηση είχε πάλι πάει σε μονοπάτια του τύπου : είμαι καλύτερη που γέννησα φυσιολογικά, που θηλάζω, κ.τ.λ… Χρησιμοποιώντας πλέον την επαγγελματική μου ιδιότητα, και όχι αυτή του απλού αναγνώστη ενός blog, θα έλεγα ότι ποτέ μα ποτέ δεν θα συνιστούσα σε μια γυναίκα να επιλέξει μόνη της την καισαρική, εάν δεν συντρέχει ιατρική ένδειξη, διότι είναι μείζον χειρουργείο με πιθανότητα επιπλοκών όπως σε κάθε μείζον χειρουργείο…
    Πολλά φιλιά!

  12. Ηθελα να ενημερώσω ότι και στην Ελλάδα υπογράφεις ένα χαρτί (μη σας πω ότι είναι 2 κιόλας)όταν πρόκειται να γίνει καισαρική!Το επιβάλλει ο νόμος και είναι για το μαιευτήριο!

    • Υποθέτω ότι το ένα χαρτί είναι για την εγχείρηση και το δεύτερο για τη νάρκωση. Έτσι είναι και στη Γερμανία, και επιτρέψτε μου να προβλέψω ότι μάλλον έτσι είναι σε όλον τον ανεπτυγμένο κόσμο. Η μαμά που γράφει ότι δεν υπέγραψε πιθανόν είτε να μην διάβασε τι της έδωσαν να υπογράψει, είτε να υπέγραψε ο σύζυγός της λόγω της δικής της ευαίσθητης κατάστασης.

  13. Καθώς διάβαζα τις πιο πάνω απαντήσεις στο πολύ ωραίο αυτό κείμενο,διέκρινα για ακόμα μία φορά μια ταση να θέλουμε να ωθούμε μια συζήτηση προς το κατά πόσο είμαστε ή δεν είμαστε καλές μάνες κατόπιν καισαρικής.Γενικότερα,έχω εντυπωσιαστεί από τη συχνότητα που συναντάω στο διαδικτυακό κόσμο αυτό το ανούσιο και βλακώδες ψευτοδίλημμα και μάλιστα να γίνονται ατελείωτοι διάλογοι με σκοπό να πείσει η μια πλευρά την άλλη!!!Ούτε που μου είχε περάσει ποτέ από το μυαλό να αναρωτηθώ αν ένιωσα μάνα μετά το φυσιολογικό τοκετό ή μετά την καισαρική????!!!!Μήπως οι ανασφάλειές μας ριζώνουν κάπου βαθύτερα και πρέπει να εισχωρήσουμε σε εκείνα τα τούνελ της εσωτερικής μας ψυχανάλυσης?

    • Σωστή! Προσωπικά η αυτοκριτική μου για το αν είμαι καλή μάνα δεν έχει να κάνει καθόλου με το καισαρική ή όχι … όπως λέω πάντα, μάνα δεν είναι αυτή που γεννάει αλλά αυτή που μεγαλώνει ένα παιδί, του δίνει την αγάπη της και το είναι της!

Σχολιάστε

