Σε λατρεύω κι όταν τσιρίζεις

Seattle's Best - Crying Baby?

γράφει η Ιωάννα

Αγαπημένη, πολυαγαπημένη μου κορούλα,

Είσαι ένα διαολάκι, είναι αλήθεια. Ένα γλυκό, ζωηρό, καμιά φορά άτακτο διαολάκι με πλούσια φαντασία και υπέροχο χαμόγελο. Το ξέρω ότι έχεις δυσκολευτεί με την έλευση του μικρού σου αδελφού. Το ξέρω ότι θα ήθελες να είσαι πάντα το κέντρο της προσοχής μας. Αλλά αυτό δε γίνεται, αγάπη μου! Καλύτερα να το μάθεις τώρα παρά όταν ενηλικιωθείς. Τώρα είσαι εύπλαστη, ευπροσάρμοστη, θα τα βγάλεις πέρα καλύτερα.

Συνειδητοποίησα τελευταία ότι όταν φωνάζεις, δεν το κάνεις από κακία. Είσαι μόλις τριών ετών και η δουλειά σου είναι να δοκιμάζεις, να τεστάρεις τα όρια, να ανακαλύπτεις όχι μόνο καινούρια πράγματα αλλά και ως πού μπορείς να φτάσεις. Και η δική μου δουλειά είναι να σε μάθω να ξεχωρίζεις το σωστό από το λάθος, να σε μάθω ποια είναι τα όρια και γιατί.

Μου φωνάζεις καμιά φορά. Βάζεις τα κλάματα και τσιρίζεις, και ξέρω ότι το κάνεις επίτηδες για να σε προσέξω. Και όταν πας να ηρεμήσεις, σε βλέπω πως σφίγγεσαι για να σου βγει με το ζόρι κι άλλος ένας λυγμός. Πριν λίγο καιρό θα θύμωνα με αυτήν την προσπάθειά σου να μας δείξεις το θυμό σου. Τώρα όμως έχω αλλάξει γνώμη: σκέφτομαι ότι αυτός είναι ο τρόπος που έχεις για να δείξεις τα συναισθήματά σου. Δεν μπορείς να μου πεις «μαμά είμαι πληγωμένη, μαμά είμαι θυμωμένη, μαμά φοβάμαι μήπως με ξεχάσεις τώρα που έχεις το μωρό» και γι’ αυτό ζορίζεσαι να κλάψεις μήπως και σε λυπηθώ. Και γι’αυτό δεν είμαι πια αυστηρή μαζί σου: σε κοιτάω που κλαις και φωνάζεις και σου λέω ότι δε φεύγω όσο και να με διώχνεις και ότι είσαι η μεγάλη μου αγάπη.

Ελπίζω να μου συγχωρείς το ότι δεν το κατάλαβα αυτό νωρίτερα, που νόμιζα ότι κάνεις πείσματα. Συγγνώμη, αγάπη μου! Τώρα καταλαβαίνω πόση ανασφάλεια πρέπει να νιώθεις! Γι’ αυτό και σου λέω όλη την ώρα ότι η μαμά είναι εδώ, και δε θα σε αφήσει ποτέ. Ελπίζω αυτό να σε καθησυχάζει λίγο.

Κι αν κάποτε, όταν θα έχεις μάθει να διαβάζεις, βρεις αυτό το γράμμα, ελπίζω να μου συγχωρήσεις τα λάθη που θα έχω κάνει μέχρι τότε. Θα έχω κάνει πολλά, είμαι σίγουρη, αλλά να είσαι κι εσύ σίγουρη ότι θα έχω βάλει τα δυνατά μου για να είμαι η καλύτερη δυνατή μητέρα που θα μπορούσες να έχεις.

Και μην ξεχνάς: και όταν με προκαλείς, όταν αρνείσαι να με ακούσεις, όταν με κοιτάς στα μάτια και κάνεις αυτό που ξέρεις ότι δεν επιτρέπεται, όταν φωνάζεις, όταν ζορίζεσαι για να βγάλεις όλο πιο δυνατούς λυγμούς, όταν τσιρίζεις όσο πιο δυνατά μπορείς, ακόμα κι όταν με χτυπάς, με γρατζουνάς ή ενοχλείς το μωρό, ακόμα και τότε σ’ αγαπώ περισσότερο απ’ όσο μπορείς να φανταστείς. Και όταν θα μεγαλώσεις και θα μου κάνεις χειρότερα καψόνια, και τα πείσματα των τριών σου ετών θα φαίνονται πταίσματα μπροστά στα πείσματα και τις επαναστάσεις της εφηβείας, να είσαι σίγουρη ότι και τότε θα σε λατρεύω περισσότερο απ’ ό,τι το μυαλουδάκι σου μπορεί να βάλει. Μη σε ξεγελούν τα νεύρα μου: είσαι ο μεγαλύτερος θησαυρός που θα μπορούσα ποτέ να έχω, και δε θα σε αντάλλασσα με τίποτα.

Με πολλή αγάπη,

Η μαμά σου

3 thoughts on “Σε λατρεύω κι όταν τσιρίζεις

Σχολιάστε

