Ενηλικίωση.

Δεν ξέρω για πόσους από εσάς ήρθε μια στιγμή στη ζωή σας που αισθανθήκατε ότι επιτέλους ανήκετε στον κόσμο των ενηλίκων. Σαν παιδί περίμενα αυτή τη μαγική στιγμή – θα ήταν άραγε στα δέκατα όγδοα γενέθλιά μου; Όταν θα έπαιρνα το δίπλωμα του Πανεπιστημίου; Μήπως όταν θα έβγαζα τα πρώτα μου χρήματα; Ή μήπως με την απονομή του διδακτορικού, όταν θα έπαιρνα τη μεταφορική «άδεια άσκησης της φυσικής», όπως αστεϊζόμενος έλεγε ο επιβλέπων καθηγητής μου;

Τίποτα από όλα αυτά. Ακόμα και με την έλευση των παιδιών, με την τρομακτική αίσθηση ευθύνης την οποία ρίχνει πάνω στον γονέα η υποχρέωση της σωματικής και ψυχικής φροντίδας ενός παιδιού, η αίσθηση της ενηλικίωσης παρέμενε απελπιστικά μακριά. Το συζητούσα με τον σύζυγό μου το θέμα πριν λίγο καιρό, και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι μάλλον αυτή η αίσθηση δεν έρχεται ποτέ. Μάλλον είναι έτσι ο χαρακτήρας μας, μάλλον θα νιώθουμε πάντα λίγο σαν φοιτητές, λίγο σαν παιδιά, και πολύ, πολύ, ότι δεν έχουμε την κατάσταση υπό έλεγχο. Γιατί, τελικά, ποιος έχει τα πράγματα υπό έλεγχο; Είμαστε άνθρωποι, με περιορισμένες δυνατότητες, και το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε είναι να δίνουμε τουλάχιστον στα παιδιά μας και δευτερευόντως στους υπόλοιπους ανθρώπους του περιβάλλοντός μας την αίσθηση ότι, σε έναν βαθμό, έχουμε ωριμάσει, είμαστε αξιόπιστοι, και κρατάμε τα ηνία της ζωής μας…

Κι εκεί που αφέθηκα, και παραδόθηκα στην αίσθηση της αιώνιας αβεβαιότητας, στην ψευδαίσθηση αν θέλετε ότι όλοι οι υπόλοιποι γύρω μου είναι ωριμότεροι από εμένα, ξύπνησα ένα πρωί και ήμουν, επιτέλους, στα 32 χρόνια μου ενήλικας.führerschein

Τι είχε συμβεί; Την προηγούμενη μέρα μου απονεμήθη το σημαντικότερο – από συναισθηματικής πλευράς – δίπλωμα της μέχρι τώρα ζωής μου. Το δίπλωμα της οδήγησης! Μη γελάτε καθόλου. Εν μία νυκτί μετατράπηκα από εξαρτώμενο άτομο, που έπρεπε να αγγαρεύει το σύζυγο ακόμα και για τα ψώνια της εβδομάδας, σε ανεξάρτητη all-around μάνα, που τακτοποιεί μόνη της όλες τις εκκρεμμότητες, πηγαινοφέρνει τα παιδιά, έχει την ελευθερία της εύκολης μετακίνησης από το σημείο Α στο σημείο Β, και με αυτήν όλες τις άλλες ευκολίες που κάνουν τη ζωή μίας τετραμελούς οικογένειας λιγότερο εξουθενωτική.

Από την πρώτη στιγμή μπήκα στο αυτοκίνητο, μόνη μου, δεν φοβήθηκα τους δύσκολους δρόμους και την κίνηση, δε φοβήθηκα τα παρκαρίσματα και τις δύσκολες μανούβρες, τη βροχή και τα σημεία με λίγη ορατότητα. Αποφασισμένη να κολυμπήσω κατευθείαν στα βαθιά, έβαλα και τα δύο παιδιά στο αυτοκίνητο τη δεύτερη μόλις μέρα. Δεν είναι εποχή για καθυστερήσεις, δισταγμούς, φόβους. Ενηλικίωση!

Εν μία νυκτί λοιπόν, η χρόνια κούραση και το άγχος έφυγαν από πάνω μου. Αισθάνθηκα φρέσκια και αναζωογονημένη. Ελευθερία κινήσεων! Ελευθερία για ψώνια, γυμναστήριο, εκδρομές και βόλτες! Ελευθερία να αφήσω και τον σύζυγο λίγο πιο ελεύθερο, να πάρω λίγη ακόμα δουλειά από τα χέρια του. Ανεξαρτησία. Ενηλικίωση.

Και μαζί με την πάροδο αυτού του δωδεκαετούς και πλέον άγχους, μειώθηκαν και τα υπόλοιπα. Η εύρεση εργασίας δε μου φαίνεται πια βουνό. Η επικείμενη μετακόμιση δεν είναι πια πηγή ατελείωτου στρες – εξάλλου τώρα μπορώ να μετακινήσω τα περισσότερα πράγματα μόνη μου, με την ησυχία μου. Το ότι ο μπέμπης εξακολουθεί να μην κοιμάται τη νύχτα, και απαιτεί πάντα τη μαμά; Δεν πειράζει, εν καιρώ θα διευθετηθεί κι αυτό. Όλα με τη σειρά τους!

Με αυτή τη ρόδινη σκέψη σας αφήνω. Μη με ξεσυνερίζεστε που πλέω σε πελάγη ευτυχίας μόνο και μόνο για το δίπλωμα της οδήγησης. Για μένα αυτό ήταν πραγματικά μεγάλη υπόθεση!

One thought on “Ενηλικίωση.

  1. μπραβο Ιωαννα!! αυτη η στιγμη σηματοδοτειται διαφφορετικα για τον καθεναν! Η ανεξαρτησια ,οδηγει σε θετικοτερες και ωριμοτερες σκεψεις!! Χρυσα

Σχολιάστε

