Σεξ γονέων, μαμάδες στο διαδίκτυο και 8+1 απορίες.

γράφει η Ιωάννα

§weet ∂ræmsΔεν το συνηθίζω να γράφω κείμενα που αναφέρονται σε συγκεκριμένες καταστάσεις και άτομα, αλλά σήμερα θα το κάνω. Θα το κάνω γιατί έχω μερικές απορίες, και ελπίζω να μου δώσετε μερικές απαντήσεις.

Νεαρή μαμά σε μαμαδοφόρουμ, η οποία έκανε δύο παιδάκια μέσα σε 13 μήνες – και να της ζήσουν τα κουκλιά – αναρωτιέται, δύο μήνες – μόλις ΔΥΟ μήνες! –  μετά τη γέννηση του δεύτερου μωρού, αν είναι και πάλι έγκυος. Ενθυμόμενη τα πολύ πρόσφατα δικά μου, αναφωνώ με δικαιολογημένη απορία: «με δύο μωρά» – σημειώστε το, ούτε καν ένα μωρό και ένα μεγαλύτερο παιδάκι, και τα δύο είναι μωρά! – «είναι πράγματι εντυπωσιακό που βρίσκεις το χρόνο και τη διάθεση για σεξ!» (Επίσης είναι απορίας άξιον πώς ένα άτομο που έχει κάνει δύο μωρά έχει περιορισμένη κατανόηση ως προς τα στοιχειώδη περί γονιμότητας και αντισύλληψης, αλλά αυτό ας το συζητήσουμε άλλοτε.) Αλλά ας επιστρέψω στο θέμα: αγαπητοί αναγνώστες, εγώ τον πρώτο καιρό ως μαμά, συνεπαρμένη, τρελαμένη, γοητευμένη και όλα τα εις «-μένη» με το μωρό μου, όχι σεξ δε σκεφτόμουν, δεν σκεφτόμουν ούτε τα βασικά, όπως π.χ. ότι χρειάζεται πού και πού να κάνω ένα ντους. Και δεν υπερβάλλω αν πω ότι και ο άντρας μου την ίδια ακριβώς αντίδραση είχε! Χαζομπαμπάς εις την τρίτη δύναμη. Βλέπει τα παιδιά του και λιώνει. Όλη η ενέργεια και η δύναμή μας αφιερωνόταν ανελλιπώς στα μωρά.

Η απάντηση που έλαβα, ήταν – και μεταφέρω μέρος της αυτολεξεί, ας με συγχωρήσει η μαμά στην οποία ανήκουν τα λόγια – «δεν θέλω να απομακρυνθώ από τον άντρα μου επειδή έχουμε δύο μωρά». Στη συνέχεια της διαδικτυακής συζήτησης πολλές μαμάδες έσπευσαν να ενημερώσουν ότι δεν μπορούν να σταματήσουν να κάνουν σεξ, ότι στην εγκυμοσύνη το ήθελαν κάμποσες φορές την ημέρα, και ότι η καθημερινότητα με τη δουλειά, τα παιδιά, τα ξενύχτια, την κούραση και όλα τα συμπαραμαρτούντα δεν τις έχει πτοήσει καθόλου και συνεχίζουν ακάθεκτες. Καλά μέχρι εδώ, και με γειά τους και χαρά τους, στην τελική. Μου δημιουργούνται όμως πολλές, μα πολλές απορίες. Ιδού μερικές από δαύτες:

  1. Το να έχεις γεννήσει πρόσφατα δεν θεωρείται κατάσταση έξω από τη συνηθισμένη καθημερινότητα; Θεωρείται δηλαδή ότι κατ’ευθείαν από το νοσοκομείο, άυπνη και κατάκοπη, προσέχοντας ένα νεογέννητο, πρέπει να έχεις και όρεξη και την απαραίτητη φυσική κατάσταση για σεξ, τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση;
  2. Αν δεν κάνω σεξ με τον σύζυγό μου μέσα στις πρώτες εβδομάδες από τη γέννηση του παιδιού μου, σημαίνει ότι έχω απομακρυνθεί από αυτόν;
  3. Αν δεν κάνω σεξ με τον σύζυγό μου μέσα στους πρώτους μήνες από τη γέννηση του παιδιού μου, σημαίνει ότι έχω απομακρυνθεί από αυτόν;
  4. Το να έχω δύο μωρά δεν αλλάζει ουσιαστικά και μόνιμα την ποιότητα της σχέσης μου με τον άντρα μου; Δεν έχει μπει ένα καινούριο νούμερο 1 στη ζωή μου; Δεν έχει μπει ένα καινούριο νούμερο 1 στη ζωή και των δύο μας; Δεν είναι τελικά απολύτως και τελείως φυσιολογικό μετά την έλευση των διαδόχων το σεξ να έχει μπει σε δεύτερη μοίρα στη σχέση, με την πρώτη θέση να κατέχει η υγεία και ευεξία των παιδιών;
  5. Αν οι ορμόνες, που είναι σε κατάσταση αλλοφροσύνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού, με κάνουν να μην έχω όρεξη για σεξ, είμαι κακή σύζυγος;
  6. Και να μη θέλω, πρέπει να αναγκάζομαι να το κάνω για να μην απομακρυνθώ από το σύζυγό μου; Όλα τα κακά συναισθήματα μιας πράξης βεβιασμένης, δε με απομακρύνουν περισσότερο από ό,τι η ειλικρινής επικοινωνία του τι πραγματικά θέλω τη δεδομένη χρονική στιγμή;
  7. Το να μη θέλω να απομακρυνθώ από το σύζυγό μου είναι καλός λόγος για να κάνω σεξ; Δε θα ήταν καλύτερος λόγος, λέω τώρα, να θέλω να κάνω σεξ; Μήπως δεν είναι αυτός ο μοναδικός καλός λόγος;
  8. Δεν υπάρχουν άλλα πράγματα που με δένουν και με φέρνουν κοντά με το σύζυγό μου; Όπως π.χ., λέω και πάλι η αφελής, τα παιδιά μας; Η κοινή μας ζωή; Το σπίτι μας; Η οικογένειά μας; Τα κοινά μας χόμπυ; Η συζήτηση; Μια αγκαλιά; Μια ταινία παρέα στον καναπέ; Το να φροντίζουμε ο ένας τον άλλον; Ένα ωραίο γεύμα αφού τα παιδιά κοιμηθούν; Ένας καφές στη βεράντα στα γρήγορα όσο τα παιδιά κοιμούνται; Το να σχολιάζουμε ανοησίες σε διαδικτυακές αναρτήσεις;

Και η τελευταία, αλλά και σημαντικότερη απορία μου είναι η εξής:

ΣΕ ΠΟΙΑ ΗΛΙΚΙΑ ΣΤΑΜΑΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΥΕΤΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΕΞ;

Όταν ήμασταν νεαροί φοιτητές και νεαρές φοιτήτριες, ήταν φυσιολογικό να ακούμε τους συμφοιτητές μας να κοκορεύονται στους διαδρόμους, στα καφέ, στα μπαρ, για τις κατακτήσεις τους. Όταν ήμασταν στα 20 και κάτι, ήταν και πάλι λίγο πολύ εντάξει – εξάλλου μερικοί άνθρωποι αργούν να ωριμάσουν. Στη ηλικία των 30 ή των 40, και έχοντας κάμποσα τέκνα, είναι νορμάλ να συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε μια απολύτως φυσιολογική και καθόλου δύσκολη ως κατόρθωμα λειτουργία του ανθρώπινου σώματος ως καύχημα; Δηλαδή, συγχαρητήρια, κάνεις πολύ σεξ! Να σου δώσουμε βραβείο. Δυστυχώς – ή μάλλον, ευτυχώς – την ποιότητα δεν μπορούμε να τη συγκρίνουμε διαδικτυακά.

Και, στην τελική, ποιος νοιάζεται; Ποιος νοήμων άνθρωπος θα καθίσει να σκεφτεί «Α! Η τάδε κάνει περισσότερο σεξ από μένα. Κάτι πρέπει να κάνω!»; Δεν είναι διαγωνισμός, και καθένας κάνει αυτό που τον κρατά χαρούμενο. Ελπίζω, δηλαδή. Γιατί αυτό δεν είναι το ζητούμενο; Να είμαστε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι;

6 thoughts on “Σεξ γονέων, μαμάδες στο διαδίκτυο και 8+1 απορίες.

  1. Θα σου απαντήσω με μιά πολύ απλή απάντηση: μη δίνεις σημασία στο τι κάνει το κάθε ζευγάρι σχετικά με αυτό το ζήτημα. Αυτό είναι καθαρά προσωπικό θέμα του κάθε ζευγαριού και δεν υπάρχουν κανόνες. Αν εσείς με τον άντρα σου είστε εντάξει ως προς αυτό το θέμα και είστε γενικότερα ικανοποιημένοι με τη δικιά σας κατάσταση όπως είναι, τότε αυτό είναι αρκετό.

  2. Πού είναι αυτό το μέρος που μια γυναίκα με του γεννήσει έχει ασυγκράτητη όρεξη για σεξ; Να πάω βρε αδερφέ! Γιατί εγώ έκανα πολύ καιρό να συμφιλιωθώ με τις αλλαγές που έφερε η γέννα, στη ζωή μου και στο σώμα μου και δε σου κρύβω ότι για πολλούς μήνες παρότι αποζητούσα αυτή τη σωματική επαφή (όχι συχνά) μου ήταν ιδιαίτερα δυσάρεστη (λόγω ορμονών προφανώς…).
    Τις ερωτήσεις σου τις αντιμετωπίζω ως ρητορικές, αυτό είναι άλλωστε και συμφωνώ απολύτως.
    Όσο για τη περιορισμένη κατανόηση του τρόπου σύλληψης, τι να πω πια…Πίστευα πως εν έτι 2014 προς 2015 οι γυναίκες θα είχαν μάθει πλέον να ορίζουν το σώμα τους και να καταλαβαίνουν (έστω στοιχειωδώς) τις βασικές του λειτουργίες…
    Καλό μήνα να έχουμε, να χαιρόμαστε τα παιδιά μας και τους άντρες μας και καλές γιορτές!

    Τρελοτουρίστρια

  3. υπάρχουν και μερικές που τα βρίσκουν όλα έτοιμα στη ζωή τους ,έχουν μαμάδες και οικιακές βοηθούς να τρέχουν απο πίσω τους ,οπότε σωστά αναρωτιούνται αν ειναι έγκυες στον 2ο μήνα! Αν όμως είσαι μόνη και τα πάντα περνουν απο εσένα δεν έχεις στο μυαλό σου το πότε θα κάνεις σεξ,δεν ακολουθει και το σώμα !Εγω στο 1ο παιδί μου (πανε και 16 χρονια) πρέπει να πέρασαν πάνω απο 4-5 μήνες και στα δίδυμα πάνω απο 6μηνο…..και περισσοτερο θα απείχα αν δε με πίεζε ο άντρας μου!
    Και απορω τι θέλετε και τρέχετε στα μαμαδοφόρουμ και σε μαμαδίστικα μπλογκς ,όπου μόνο για τους πρίγκιπές τους και τις πριγκίπισσές τους μιλάνε και τον γλυκό αντρούλη τους που τις συμπονά!
    Συγνώμη αλλά ξερνάω με την τόση αγάπη πια!!!!!!!Kαι αν πραγματικά την έχεις κράτα τη για το σπίτι σου ,μην τη διατυμπανίζεις!
    Μπράβο για την ειλικρινή ανάρτησή σου ,είναι ταμπού για την ελληνική κοινωνια το θέμα!
    Καλή συνέχεια με πολύ πολύυυυυυ σεξ ! χαχαχαχαχαχαχα

  4. Πιστεύω πως οι απορίες σου είναι εύλογες, οπότε θα επιχειρήσω να τις απαντήσω:

    1) Θεωρείς ως δεδομένο ότι ΟΛΕΣ όσες γεννάνε, είναι άυπνες και κατάκοπες ή ότι ΟΛΕΣ οι γυναίκες έχουν τα ίδια αποθέματα ενέργειας και φυσικής κατάστασης. Αυτό δεν ισχύει.

    2) Για μερικά ζευγάρια, ναι, αυτό ισχύει. Πού το παράξενο ;

    3) Για μερικά ζευγάρια, ναι, αυτό ισχύει. Πού το παράξενο ;

    4) Όχι απαραίτητα. Προσωπικά γνωρίζω ζευγάρια που και μετά την έλευση των διαδόχων το νούμερο 1 γι’ αυτούς συνέχισε να είναι το έτερό τους ήμισυ. Επίσης, θεωρείς ότι το σεξ έχει αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία και ευεξία των παιδιών ;

    5) Όχι. Εσύ θεωρείς ότι αν οι ορμόνες μου είναι σε κατάσταση αλλοφροσύνης και με κάνουν να θέλω σεξ όλη την ώρα είμαι κακή μάνα ;

    6) Δεν ανέφερες πουθενά για ψυχαναγκασμό, ο οποίος φυσικά και είναι κακός είτε υπάρχουν παιδιά είτε όχι.

    7) Ναι ! Για πολλά ζευγάρια το σεξ δεν είναι απλή σωματική λειτουργία, είναι η απόλυτη ένωση. Αν ήταν μόνο και μόνο για την σωματική ευχαρίστηση, υπάρχουν και τα βοηθήματα.

    8) Όλα αυτά που αναφέρεις (τα παιδιά, η οικογένεια, η ζωή, τα χόμπυ, η συζήτηση, η αγκαλιά, μια ταινία, η φροντίδα, ένα γεύμα, ένας καφές, σχόλια διαδικτυακών αναρτήσεων) μπορούν να σε συνδέσουν και με άλλους ανθρώπους πέραν του συζύγου/συντρόφου σου. Όλα αυτά (μπορούν να) τα έχουν και άνθρωποι χωρίς ταίρι/ερωτικό σύντροφο. Το σεξ (ή καλύτερα το να κάνεις έρωτα) είναι το μόνο που συνδέει δύο ανθρώπους σε εντελώς one-to-one επίπεδο.

    Συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία παράγραφο του άρθρου σου (θα μου επιτρέψεις την προσθήκη 9 λέξεων μόνο): «Και, στην τελική, ποιος νοιάζεται; Ποιος νοήμων άνθρωπος θα καθίσει να σκεφτεί «Α! Η τάδε κάνει περισσότερο σεξ από μένα. Κάτι πρέπει να κάνω!» και μάλιστα θα κάνει και διαδικτυακή ανάρτηση γι’ αυτό ; Δεν είναι διαγωνισμός, και καθένας κάνει αυτό που τον κρατά χαρούμενο. Ελπίζω, δηλαδή. Γιατί αυτό δεν είναι το ζητούμενο; Να είμαστε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι;»

Σχολιάστε

